onsdag 10 juli 2013

Både svångrem och hängslen...

... jo, visst ska man vara försiktig, men... man behöver väl inte överdriva...
De bloggar jag brukar besöka, där är det aldrig några problem, men så hittar jag ibland någon ny trevlig blogg... tänker lämna en kommentar - några ord om det jag läst, något om en bild... men...  då är det dubbelkoll!
Kommentarsgranskning är helt OK, tycker jag, men... om man har det... VARFÖR har man även ordverifiering? 
Detta elände som gör att man struntar i att lämna någon kommentar... åtminstone om man försöker flera gånger med svårtydda ord och suddiga siffror...
Några gånger har jag vänligt (hoppas jag) påpekat det här och de flesta tackar för de vet inte att de har det aktiverat... men några svarar aldrig och ändrar inte heller... så ja, de behöver man ju inte besöka igen...
Så... vad tycker du? Gillar du ordverifieringen? Tror du den behövs?

Så... nu har jag klagat färdigt och det känns redan bättre :)

Ha det gott!

19 kommentarer:

  1. Usch, jag är så dålig på att leta nya bloggar så det har inte drabbat mej så ofta, men varje gång det dyker upp så är det problem även med glasögon;)
    Har påtalat det vid ett par tillfällen och då fått svaret att dom får så mycket skräppost i annat fall.
    Jag får inte så mkt sådant och jag tycker blogger fångar upp det som kommer bra, så inte känner jag behov av både hängslen och svångrem inte!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, jobbigt med ordverifiering!
    Brukar inte få speciellt mycket skräppost.Förstår om man vill förhandsgranska kommentarer av olika anledning, men ordverifiering känns bara jobbig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej jag gillar inte heller dessa konstiga säkerhetslinor. Håller med om att det kan vara svårt att se dessa bokstäver och siffror. Nä raka rör ska de va' ! Ha det bra !

    SvaraRadera
  4. NEJ! Jag vägrar kommentera där det är verifiering. Iallafall Bloggers, övriga är okej. Har bett många ta bort det, men det finns åtskilliga ursäkter folk tar till för att ha det.
    Vi är hemma, ville kolla till Yngsta, verkar ganska ok, dock inte jobbfärdig, som läkaren tycker hon borde vara!

    SvaraRadera
  5. Det uppmuntrar inte direkt till spontana kommentarer.

    SvaraRadera
  6. Håller med fullkomligt. Du skrev ju till mig o jag visste ju inte heller om det.
    Och inte förstår jag att det kan stoppa skräppost. Visst kan det vara litet knepigt att se vad det står, men det går ju. Och vad stoppar det då?
    Fortsatt trevlig husvisning.

    SvaraRadera
  7. Nej det är inte roligt alls att svara när det är ordverifiering mm. Hoppas verkligen att jag inte har det så.
    Visst, jag har fått skräppost i form av kommentarer från något utländskt, men det har jag markerat som skräppost och nu har det upphört. Om det är någon kommentar som man inte tycker om så är det ju bara att plocka bort den. Säkert många som missar flera kommentarer när de har både "hängslen och livrem" åtminstone från mig.

    SvaraRadera
  8. Sånt där är skitjobbigt - jag får ofta försöka tre gånger minst innan jag lyckas skriva in rätt ord. Men faktum är att jag inte lyckas kommentera på din (och en del andra) bloggar när jag går in via Bloglovin på iphonen heller. Jag vet inte varför, men det går bara när jag går in via datorn...

    SvaraRadera
  9. Jag förstår varför det finns...eller det gör jag väl egentligen inte, för jag har aldrig fått skräppost, och jag hoppas innerligt att jag inte har ordverifiering!! Det gör ju att man inte orkar kommentera till slut, när man gjort tre försök och inget duger...
    Idag har jag faktiskt haltat runt lite i skogen, var ju tvungen att bevaka min kantarellställen...och se, det blev en del, räcker till flera kvällsmackor faktiskt. Och den här gången snålade jag inte, så lite står på tillväxt...
    Du...har din pelargon börjat blomma som du fick härifrån?? Min slog ut sina första blommor idag, det blev en glad överraskning kan jag säga!! Vänta får du se...
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Jag håller med dig! Det är ett elände med dessa suddiga siffror och bokstäver. Visst blir det så att jag slutar kommentera. Ha dé bra!

    SvaraRadera
  11. Håller med dig till punkt och pricka!
    Skickar en liten sommarhälsning oxå :)
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  12. Nej, nej, nej, jag tycker inte ordverifiering och allt sånt där. Det är bara att krångla till det, då får det i de flesta fall vara. Jag brukar göra som du, jag påpekar det och som du säger, många vet inte om att dom har det. Nej, inte krångla till det i onödan. Och inte får man mer smörja med posten för att man inte har det, det är samma, tycker jag.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Jag håller med dig till fullo.Det är lika dant för mig
    Jag tröttnar på att gå in till dessa men så finns det ju de som man inte kan svika som har bloggar som är underbara.
    Detta är ett aber. Jag har svårt att påpeka detta för folk fast jag har gjort det ett par gånger med bra resultat.Hoppas att du får en fin sommar med mycket sol och värme.Här är det underbart just nu.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Jag har svårt att se de suddiga hoptryckta bokstavs-och sifferkombinationerna och tycker det är bättre om bloggägaren går igenom och godkänner kommentarerna istället för att lämpa över uppdraget på oss som vill kommentera. Däremot förstår jag att det behövs, jag får ca 30-40 skräppost om dagen ! Wordpress räknar själv ut vad som är skräppost och hejdar dem men jag måste sedan manuellt gå in och kolla och klicka bort dem. Gör man inte det på en vecka eller så ja då har man att göra...sida upp och sida ner med skräppostreklam!
    En varm dag väntar, strosar omkring i skogens skugga, motionering är inte aktuellt när det är så här pass varmt. Men vi har så få såna dagar i vårt kalla land, så jag unnar dem som älskar värme att få sitt lystmäte bara det inte blir en låång värmebölja, huvaligen
    Kram

    SvaraRadera
  15. Håller med dig, jag gillar det inte. De spontana kommentarerna orkar jag inte kämpa med, men någon gång gör jag det ändå,men blir den ej godkänd skiter jag i den.
    En del kanske är tvungna att ha dem, varför vet jag ej.
    Läste 'Paulas' att hon får en massa skräp post, det har jag aldrig fått. En del får mkt skit andra inget,
    var beror detta på?!
    Men jag är inte med i facebook, bloggovin, tvitter m.m
    Det räcker med detta, och min gamla mobil att hålla reda på.
    Kram må väl/ Eva

    SvaraRadera
  16. Det är jättesvårt ibland att tyda bokstäver och siffror. Jag får ofta göra om. Synd. Jag gillar inte sysslan men kan inte vara utan vissa bra bloggar. Kram

    SvaraRadera
  17. Har man kommentarsgranskining räcker det väl? Många gånger får man försöka om och om igen även om man tycker att man skrivit rätt bokstäver och siffror.

    SvaraRadera
  18. Jag håller med dig helt och fullt Anki. Jag har också tröttnat många gånger, på att kommentera, när det inte går att publicera efter fyra fem försök, att tyda konstiga tecken och siffror. Kram

    SvaraRadera
  19. Nope, jag tycker inte att det är nödvändigt med det där eländet...jag brukar inte lämna kommentarer där heller...synd för dom som har bloggarna....

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)