torsdag 14 juni 2012

Var tar dagarna vägen...

... redan 14 juni - och snart midsommar...
Hjälp... jag hinner inte med!
En liten runda i trädgården, det hann jag i alla fall :)
Statyn där i gräslökslandet, den ärvde vi
 efter svärmors moster och morbror och
den har följt oss under alla år...
Det är egentligen en fontän och ska stå och spruta vatten i en fin damm...
(klicka på bilden för att förstora)
... nu har vi ju ingen "fin" damm, utan bara en helt vanlig...
... där jag så gärna vill ha guldfiskar...
tyvärr går inte det, p.g.a. hungriga snokar...
Går ner till garaget, ut på vägen och vänder mig om...
... bara taket syns...
I den vildvuxna, orensade rabatten växer en skönhet, som jag inte vet hur den hamnade där...
 ... men där står den... min fina iris...
... och räcker ut tungan åt mig...
... och gapar snällt och visar svalget :)
 Utmed vägen växer gräset högt...

... liksom på kanten av berget...

Om man ställer sig på knä, så ser man världen ur ett annat perspektiv och upptäcker det lilla i det stora...
som en mossas sporkapslar... 
... eller en barnkammare...
... med spindelbarn.
Petade lite försiktigt och oj vilken fart det blev :)
Ibland blir man istället själv iakttagen, som här av en vinbergssnäcka...

Jag ser dig!
... eller av fåren på andra sidan vallen...
I morgon kommer Casper och ska för första gången sova över hos farmor och farfar...
Undrar hur det ska gå? Jo, men det är klart att det kommer att gå bra :)
Ha det gott!


16 kommentarer:

  1. De går säkert bra med Kasper!
    Lika spännande för er alla!
    Vilka bilder, säger jag varje gång men orden räcker ju inte till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger som du, klart det går bra att sova över!! Det är ju nästan som hemma...
    Va fint ni bor, med gärdsgård och allt!! Alla bilder är underbara, förutom den från barnkammaren då...bilden är det absolut inget fel på, men innehållet...hua mej, det kryper på hela kroppen!! Hittade en liknande boning för något år sen här i rabatten, och det var knappt att jag fick till en bild på det...spindlar är liksom inte min grej.
    Nu måste jag erkänna att det är skamligt länge sen jag träffade vännerna i Vånga, Netz heter dom och bor i en gammal affär som de rustat och byggt om. Vi har nog inte setts på närmare tjugo år, får ställa mej i skamvrån...
    Ha det så gott med barnbarnet och hoppas att vädret blir lite bättre!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad mkt fint...jag ser..i din trädgård..tycker att din damm är en alldeles utsökt fin damm..men jag ryggade huvvaligen för alla äckliga småspindlar..gillar inte spindlar..
    Och vad kul att få lilla Casper att ha som nattgäst!! Önskar dig en bra bra helg//Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Det är så sant som tidigare sagt, med dina bilder, men det där med spindelbarnen hade jag nog också backat undan från, eftersom jag är livrädd för spindlar även de små rackarungar. Men alla de andra bilderna var jättefina. Vad kul att lilla Casper skall sova över, det är ju alltid speciellt första gången och hos farmor går det jättebra. Ni kommer ha helkul och hitta på en alldeles egen grej som ni sedan alltid gör, det har fungerat med våra små. Det är ett stort steg för både farmor och barnbarnet, men kul. Lycka till. Favoritmat och favoritdricka det är vad vi har rätt att göra.. Också att skämma bort, är vårt jobb. Så passa på,! Kram 3 M

    SvaraRadera
  5. Tiden ja,för mig gick den väldigt långsamt för ngt halvår sedan.Nu har den en tendens att rusa.Har så mkt att ta igen.
    Men när man tittar in till dig blir jag alldeles tagen av dina absolut bedårande bilder.Har du funderat på att ge ut en bok med alla dessa pärlor.Helt avstressande att bara njuta av!
    Kram Anki i söder

    SvaraRadera
  6. Vilda trädgårdar är så vackra.
    Vilken söt staty, den skulle jag inte bli allt för ledsen av att äga ;-)
    Ett sånt där litet spindel-kollektiv hade jag också i mitt växthus, och så en dag var det bara, psst, borta. Vet inte alls var alla tog vägen.

    SvaraRadera
  7. Ohhh du bor på landet Gud vad avundsjuk jag blir.
    Underbart och det är klart att Casper sover som en stock hos farmor och farfar.
    Vi skall också ha två barnbarn i morgon och på söndag 7 och 10 år.
    Spindlarna är så söta.Underbara bilder.Irisen är underbar.
    Kramizzz och LYCKA TILL med Casper

    SvaraRadera
  8. Jajamen, visst är det Annika och Sam, och varje gång jag passerat på vägen till Norrköping när sonen bodde där, så tänkte jag...men sen blev det inte så mycket mer än en tanke. Men en vacker dag så...
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vilken stor, underbar trädgård du har. Statyn passar helt perfekt bland gräslöken...den behöver ingen damm. Så fint du har fångat spindelbarnen. Det är ett nöje att få se dina bilder. Ha en skön helg

    SvaraRadera
  10. Vilka bilder! Vad finns mer att säja? Häftigt att fotografera spindelbarnen så.
    Och vad häftigt att ha snokar i trädgården! Fast det är ju synd att ni inte kan ha fisk pga dom. Men jag vet att snokar kan ta rätt stora fiskar, så det är nog vettigt att avstå guldfiskarna.
    Grattis till den fina irisen o den fina statyn. Och dammen är ju jättefin.

    SvaraRadera
  11. Vad fint du bor,och dammen var ju kanon.Den bilden med spindelbarnen var helt otrolig:).Tack för att du tilrättavisade mej häromdagen,ibland blir det lite knasigt.Ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  12. Så härligt du har det i din omgivning. Fas spindlar kan jag vara utan.... Burr.... Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Hej Anki, så härligt du bor. Det är ju rena rama drömmen för en storstadsbo som jag. Det är sådana ställen vi försöker leta upp när vi är ute och kuskar runt med vår husvagn.
    Du är duktig med kameran, alla bilderna är fina.
    Tack för att du tittade in hos mig.
    Ha en skön kväll
    Monkan

    SvaraRadera
  14. Du är verkligen duktig Anki, med att producera bra bilder. Du gör verkligen skäl för namnet, Bildbloggen.

    SvaraRadera
  15. Häftig bild med alla spindelbarnen!
    Hoppas att Casper fann sig tillrätta med övernattningen.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder från knähöjd!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)