onsdag 6 juni 2012

Ny bäddmadrass...

... till husbilen - ja det behövde vi och nu har den kommit och den passade precis. Beställde den direkt från Svenska dynor och det måste jag bara säga, att behöver ni något i den vägen så är de bra att ha att göra med :)

Idag är det Sveriges Nationaldag ... ska jag vara ärlig så är det inget som vi firar,

 men hissar flaggan det gör vi i alla fall...
och så har vi skålat med ett glas kallt vitt vin :)
Igår var ju Lasse inne på US för ännu ett ingrepp och jag tror det gick bra, med riktigt säkra är vi inte förrän efter kontroll med ultraljud om en månad...
Efter att släppt av Lasse kvart i sju, så åkte jag till Gamla Linköping... Har inte varit där sedan barnen var små och det är ju en del år sedan :)
En riktigt härlig morgon och solen sken från en klarblå himmel...

En bortglömd vante :)
Ingen trafik... så här dags får man njuta av 
stillheten...
... och alldeles folktomt på torget... så klart - klockan är 
ju bara 7 :)
Gamla mjölksåar på ett flak...
Här har en humleplanta hittat sin plats :)
Många fina innergårdar och trädgårdar finns det att titta på...
... som den här...
Gammalt och nytt när det är dags att vattna :)
En skylt som fångade mitt intresse...

Ingången :)
Många spännande växter finns det här...
... som den här fina flikrabarbern...
Massor med kryddväxter och massor med blommor och så en liten trädgårdsbod,

 med det här runda fina fönstret...
 Och inne i en port stod den här buketten



 Men det här är det jag från början hade tänkt titta på, nämligen "Östgötaträdet"...
Almstocken har fått tjugo typiska östgötasymboler framsågade med motorsåg av konstnären Stefan Karlsson i Godegård... här ett litet smakprov...
... speedway, fotboll, nunna, spårvagn, tiger, Göta kanal... 
och fjorton saker till... tänk att göra det här med motorsåg :)
Om ni inte har varit i Gamla Linköping tidigare... om ni får chansen... åk dit och titta - det är ett trevligt utflyktsmål :)

Ha det bra!



13 kommentarer:

  1. Fina bilder!

    Jag var faktiskt där för en månad sedan!

    Väl värt ett besök!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Linköping var länge sedan man besökte. Tack för tipset. Lika vackra bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, det måste vara perfekt att gå i Gamla linköping när det är folktomt så man kan njuta av det vackra!
    Ha de så gott.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Du har ett bra namn på din blogg. Och jättemycket fina bilder.
    Jag ska se om jag kan få litet hjälp med det där med rörliga foton. Det ser onekligen roligt ut.

    SvaraRadera
  5. Å där har jag varit för många år sedan, så fint. Jag älskar att strosa omkring och titta på gamla hus, sedan var ju allt så fint å snyggt. Tack nu kom minnena tillbaka när jag fick se dina fina bilder.
    Ha de gott/kramizar

    SvaraRadera
  6. Härliga, fina, somriga bilder! Gillar din design på bloggen också :)

    SvaraRadera
  7. Linköping är en mysig stad, min pappa är född där men det hör ju inte hit riktigt.. I alla fall så var det jättelängesedan vi var där och jag tror inte vi var i gamla Linköping då så det är nog dags att åka tillbaka. Tack för finfina bilder!

    SvaraRadera
  8. Gamla Linköping har jag faktiskt varit i. En gång för en massa år sen. Men jag minns att jag tycket det var mycket mysigt - och det fick jag ju bekräftat nu :)

    SvaraRadera
  9. Go afton. Nja hade inte varit för sonens födelse på Svenska flaggans dag hade vi nog inte heller firat nått:) oh i år firar vi han efter födelsedagen så de blev inget firande här heller:)

    Hoppas verkligen de gick prefekt för Lasse!!

    Vi köpte beddmadrass på Ikea till husvagnen för få skönare säng - de passade också perfekt:) nu har ju aldrig jag sovit i den, men endå:)

    Ser trevligt ut i gamla Linköping, lite förvånad att min granne aldrig berättat om de då hon kommer därifrån:)

    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  10. Vi köpte vår bäddmadrass från dem också och är nöjda. Det känns lite skönare att ha "något" att lägga lakanet om, tycker vi. Sover som stockar u husbilen. Gamla Linköping har vi besökt för länge sedan, men det är så fint så det kan man göra igen, absolut. Som vanligt är dina bilder jättefina. Sköt om er och kramar från 3 M

    SvaraRadera
  11. Tack för rundvandringen. Nu har jag fått ännu ett utflyktsmål att lägga till i min önskebesökslista. Kram

    SvaraRadera
  12. Hej, tittade in från Lillviks blogg, så fina bilder du har tagit.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)