måndag 18 juni 2012

Midsommarveckan ...

... började med ett nytillskott hos grannarna vid gården...
...bara några timmar gammal... så trött, så trött...
(dåligt ljus gav dålig bild)
Titta här... 
årets första mogna smultron... då är det sommar!
 Regnet har ju inte bara nackdelar... utan snart stundar härliga tider för en svampnörd som mej :)
Rostnavling, som växer på gamla granstubbar... ingen matsvamp, men
jag blir glad bara jag hittar svamp :)
Jo, man blir lite trött på regn, men  har man tur så...
får man med några fina droppar...
 Och efter regn kommer solsken, eller det blir i alla fall uppehåll...
vresrosen öppnar sig
och en liten bladlus vågar sig ut på promenad...
I höstas satte jag på skoj en kastanj i en kruka, som jag sen totalt glömt bort...
... nu har jag hittat den!
 Och så har jag hittat ett par favoritpenséer...
självsådd favorit :)
... och en till...
Ha det bra!

9 kommentarer:

  1. Vattendropparna, vilket konstverk!

    Gulligt Föl!

    Ha de bra o

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur gör du för att få till alla bra bilder? Kryper du på knäna, ligger du på magen eller ligger du på ryggen ibland? Bra blir det i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra bilder!! Sen blir jag så glad här hos dej...svampar...då kan du säkert lista ut vad det var (för nu har jag klippt gräset...) för något som växte i vår gräsmatta, ska lägga ut på bloggen sen nämligen...citrongul söt liten svamp. Men sötast hos dej var nog första bilden, oavsett ljus...Tänk, om några dagar är den yster liten krabat som kommer att skutta runt i hagen.
    Blir det husbil över midsommar? Här stannar vi nog hemma även om jag är ledig, en del som behöver pysslas med, men man vet aldrig, vi hinner ju ändra oss än...
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vattendropparna var kanon. Tappar andan när jag ser dem. När ska du ställa ut dina alster? Kramar

    SvaraRadera
  5. Du akta dig för kastanjeträd, de blir enormt stora. Jag (matte) tog just bort en idag, som jag satt som liten. Har fortfarande 2 kvar, jag får hålla efter dem.
    Visst har det även fördelar att det regnar så mycket. Trädgården är ju superfin i år.

    SvaraRadera
  6. Vilken ovanlig färg på fölet - och mamman.

    SvaraRadera
  7. Oh ett föl - så underbart!!
    Nä regn är inte bara nackdelar, vi o växterna är beroende av de, fast i normal mängd. Oh vi har inte fått mer än normal mängd här. Några vattenpölar har aldrig bildats. Men jag så ju då när jag var på hästtävling, där regnade skyfall ju:)

    Fina bilder, som alltid.
    Just nu har jag en proffsfotograf här som fotograferar gården, vi byte mäklare o då ska ju allt göras om:)

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Här är det bara blommor än så länge på smultronen men de kommer väl va de lider.
    Vilket litet fint föl, tänk vad fort dom kommer igång dom där små.
    Kramizar

    SvaraRadera
  9. Jag fastnade såklart vid det näpna lilla föl-nytillskottet från grannarnas gård.... Djurungar är så fascinerande och underbara ♥

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)