söndag 24 juni 2012

Jaha... så var den över...

... midsommarhelgen alltså :)
Aftonen i fråga kom barnbarnen med föräldrar på eftermiddagen och det blev sill, färskpotatis och allt tillhörande... och stekt korv till de små :)



... och så min smaskiga lax / räktårta... mmm... den var god!


Till kaffet blev det jordgubbstårta - förstås :)

Skulle ha tagit en bild innan de började skära... hann inte med riktigt :)
Ludvig ville bara ha jordgubbarna - ingen tårta...
Igår kom den andre sonen med sambo och prickiga hunden...

... full fart som vanligt :)
 Och samtidigt så...
... skingrades molnen och solen kom fram :)

De fick äta rester från midsommarafton och verkade ganska nöjda med det :)
Och Frodo, den prickiga... han hade mycket att lukta på...

På eftermiddagen tog vi det bara lugnt och luktade på blommorna...
... som på de här tre olika nävorna...
 
 

... och tremastarblomman, som blommar så fint...

Den här taggiga knoppen  ska bli ...
en jättevädd, som brukar blomma i juli.
Det gäller att se sig för när man luktar på blommorna, så de inte redan är upptagna :)
Imse vimse spindel...
Vilka jätteögon!
(
har ingen aning vad det är för kryp... någon som vet?)

Och smultronen mognar mer och mer för var dag...

Ha det gott!





18 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg.
    Ljuvliga bilder.
    Jag måste fråga. Vad heter nävan på bild ett den under dalmartinern?
    Den har ju ljuvliga pistiller.
    Visst är det gott med de små busarna.Lille Ludvig är ju supersöt.
    Ha en mysig söndag.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  2. Det lät som vi åt ungefär lika i fredags. Roligt att ha de söta barnbarnen på besök.
    Skulle gärna tala om vad krypet är om jag hade kunnat. Men jag ska försöka kolla upp det.
    Du tar väldigt bra bilder på små kryp. Och blommor.
    Jag har också nävor. Tacksamma o fina. Brunnäva är dock litet FÖR lätt. Den kommer överallt.
    Jo, jag bor där du tror.

    SvaraRadera
  3. Så där precis som en midsommar ska vara

    SvaraRadera
  4. Det vattnas i munnen när jag ser tårtan, den med Räkor!

    Ha de fortsatt bra o
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vi har mycket vackert här nere hos oss i Spanien. Men hemgjord jordgubbstårta, det känner jag att vi saknar. Det vattnades i munnen när jag såg din tårta, bra den var skålad så jag såg hur god den var. Mvh Matts & Birgitta in Spain

    SvaraRadera
  6. En riktig midsommar med andra ord.
    Sen blir jag riktigt glad när jag ser Frodo, har själv haft två dalmatiner, och om jag inte minns fel hade även fam Netz en?! Mycket speciella hundar...men trevliga!
    Jaha, så nu är det tillbaka till vardagen då, fyra veckor kvar att jobba, sen semester...skönt. Å inget jobb att återvända till, men just nu känns det inte så oroande, det ordnar sej väl på något vis.
    Ha en bra söndagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Den finaste helgen på hela året, går bara SÅ fort! Läs min kommentar hos din namne i Blekinge.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Skönt att helgen blev bra....
    Jag läste ditt svar. Tack!

    SvaraRadera
  9. Hej Anki härliga bilder på barnbarn. men oj vad tiden går undan, nu får vi vänta ett helt år till nästa midsommar.
    Vår midsommar har nästan regnat bort, trist för man får ju inte den rätta känslan när man måste sitta inne.
    Ha nu en fin fortsättning på sommaren
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nu blir man ju hungrig igen, trots en massa god mat. Men din räksmörgåstårta och jordgubbstårtan ser ju helt underbara ut båda två. Skulle ha svårt att välja, men föredrar nog den med räkor och så lite jordgubbar efteråt. Dina fina bilder visar verkligen en fin bild av midsommar. Ha det fortsatt skönt! Kram 3 M

    SvaraRadera
  11. Ser ju att du haft en toppenfin midsommarhelg..med vad det ska vara..barn släkt vänner och tårta..mumsig..
    Smultron...de är snart mogna att peta upp på timotejen..eller ner i magen direkt..
    Kram till dig

    SvaraRadera
  12. Mysig midsommar ni ser ut att ha haft med barn å barnbarn, tårtorna såg jätte smaskiga ut.
    Ha de gott/kram

    SvaraRadera
  13. Ja midsommar är ju bara över en helg och då ska man hinna med mycket, barn , barnbarn och vänner. Du har som vanligt så fina blombilder och vet dessutom namnen....något jag inte kan skryta med, men jag lär mig genom dina foton :)
    Ha en fortsatt skön sommar.

    SvaraRadera
  14. En härlig midsommar hos dig. Blev lite hungrig av bilden på lax o räktårta..mumss..
    Sparade du kanske en bit till mig:)

    vi har inte ätit tårta men dock massor av gubbar med grädde..mumss...

    Alla dessa fina blombilder - man bara njuter.

    Kramiz

    SvaraRadera
  15. Jag kan titta på dina bilder om och om igen. De är så fina. Härligt att fira Midsommar med barn och barnbarn. Kram

    SvaraRadera
  16. Hej! Vi tog en tur till Mariefred och firade midsommar. Genomfullt med mest Stockholmare. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  17. Men, vilken härlig helg du har haft och vilka härliga bilder..
    Din räk/lax-tårta gör mig otroligt sugen just nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  18. Smultronet gillar jag! Vilken insekt du fångat! Tur den är så liten som den är annars skulle jag bli rädd. Ha de!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.