onsdag 20 juni 2012

Hemma...

ja, så är vi då hemma igen efter vår lilla utflykt till Valdemarsvik :)
Min vana trogen så blev det en morgonpromenad...

Det finns ett Rosarium,,,
... lite för tidigt på säsongen, men om bara någon vecka, då kommer det att blomma för fullt här!
Louise Bugnet med röda knoppar och vita blommor...
den var fin :)
Lite osvenskt... 
 ... och himlen var alldeles blå :) 
Kul namn på garnaffären...
Garner i alla färger 
... och lite annat
 Intill finns den här bokhandeln...


... som har mer än bara böcker
Mysig glasskiosk mitt i centrum 
Den här grinden gillade jag :)
Mitt på bron... men länsgränsen är två mil bort
Klockan är snart halv åtta och jag är på hemväg till husbilen...
 Det här huset är till salu... centralt och bra :)

... och nära till hamnen... 
  


Pappa och mamma sothöna med dunbollar
Vid hamnen och alldeles vid ställplatsen finns ett nyöppnat bageri och café med jättegott bröd - Björkagårdens gårdsbageri heter det...

... trivsamt... 
och här kan man även köpa mjölk och ost om man har glömt :)
Tillbaka vid husbilen... sämre utsikt kan man ju ha...
förstora genom att klicka på bilden...
Men som sagt... nu är vi hemma efter en skön och fin tripp...
Imorgon såromläggning för Lasse, sen midsommmar... 
Ha det bra!

12 kommentarer:

  1. Jaha...så har du då åter stillat min nyfikenhet, Guldskivling...ska försöka komma ihåg det, för den lär väl tycka upp fler gånger i gräsmattan kan jag tro!!
    Sen ska jag lägga Valdemarsvik på minnet också...ställplats vid vattnet, inte illa!! Å färskt bröd utanför bildörren...ännu bättre!! Kan jag sen lura med gubben till alla vackra rosor så...ja då är väl lyckan total!!
    Jättefina bilder, du berättar så bra så man är liksom med på ett hörn på alla era resor...!!
    Kram kram och trevlig midsommar om vi inte ses här innan dess!!

    SvaraRadera
  2. Vackra motiv från " Vika"!
    Du kan verkligen fånga objekt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du hittar alltid så otroligt tjusiga fotoobjekt. jag gillar allt som är lite gammeldags. Tänk om det fanns kvar fler affärer som inte såg ut som rymdcentraler. Kram

    SvaraRadera
  4. Vi var med husbilen förra året till
    Valdemarsvik med omnejd. De är väldig fint där.
    Synd bara att det är en del sommarbutiker, som slår igen framåt hösten. Men visst är det fint vid hamnen.
    Hoppas såret är fint vid omläggningen. Ha dé bra!

    SvaraRadera
  5. Hej! Hittade hit via Lavendia....
    Blev nyfiken när du skrev att en google plus registrering innebar fritt lagringsutrymme på Picasa.
    Vad innebär det?
    Måste du tillhandahålla dina bilder för google utan ersättning? Eller finns det någon annan hake?

    SvaraRadera
  6. Tjusigt! Mysigt cafe och grinden var jättefin. Jag vill åka hit direkt. Du borde få sponsorpengar från alla orter du bloggar om : )

    SvaraRadera
  7. Vad fina bilder.Man blir sugen på nya resmål. Du har förmågan att se det fina. Ibland går man bara förbi.
    Tack så mycket för att du tog dig tid att tipsa om Google+. Jag har inte haft tid att prova än.
    Du tar ju mycket bilder så det verkar ju fungera för dig.
    Nu skrev jag precis och då blev det inga rutor med begränsningar.
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  8. Oppss..då har du varit ganska nära mig igen:)

    Kilar inom för att önska Dig o Lasse en underbar och Glad Midsommar.

    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Du lyckas verkligen fånga det vackra och fina på bild. Vi stannade vid ett tillfälle till i Valdemarsvik, men tyckte då att det var skrämmande dött. Dessutom var det då helt omöjligt att få en plats som inte lutade katastrofalt, men det har de förhoppningsvis åtgärdat. Dina bilder visar ett helt annat Valdemarsvik än vi såg, Intressant, hur det kan bli beroende på årstid man är där också. Ha det så gott och kramar från 3 M

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder,roligt och se från andra hörn av vårt avlånga land.Önskar dej en glad midsommar också.kram

    SvaraRadera
  11. Ser fantastiskt,härligt ut man blir verkligen ressugen ! Trevlig midsommar !

    SvaraRadera
  12. Ok, ska kolla hos Lavendia.....
    Tack!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.