söndag 10 juni 2012

Hemma igen...

... lite motvilligt, men så är det... 

Här är sista biten på vår väg...

... och där borta i skogskanten, 
där bor vi  :)

Sixten var i alla fall glad när vi kom hem :)
Så glad att han slår en kullerbytta...
... och har mycket att berätta...

Den rosa jättevallmon blommar...
och har besökare
en på väg ut och en på väg in :)


... den gula sibiriska blommar också...

Nävorna är som allra vackrast just nu...
gräslöken är också fin...
... liksom bergklinten :)
... och fina rödfibblan
Snart...
Lite senare...
vildvuxet...
Hos grannen föddes den här sötnosen för ett tag sen och jag har förgäves försökt få honom på bild... idag äntligen fick jag ett par bilder...

 Alfur från Granmyra
Puss på dej mamma...
... jättehungrig...

Det var allt för idag :)
Ha det bra!




16 kommentarer:

  1. Det växer och frodas ser jag. Borde vittna om att sommaren lurar bakom hörnet... Här väntar vi vi ivrigt på den.
    Ha det gott!
    /SA

    SvaraRadera
  2. Borta bra men hemma bäst. Lika fina bilder som vanligt. Blir lite avis på dina fina vallmon. Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Alltid så vackra bilder hos dig men jag gillar ju dina 4-fotabilder som du förstår *ler*
    //Anki

    SvaraRadera
  4. Hej! Fina bilder som vanligt. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  5. Välkomna hem igen. Inte svårt tt komma hem när man har så fina blommor och en glad kisse som möter upp. Dessutom skall man ju bryta när man har som könsakt och roligast sägs det. Det lilla fölet var ju bara sååå gulligt. Men egentligen är ju alla små djur otroligt söta och av naturen bara Goa och gulliga. Tänk att någon kan vara elak mot sådana här gulliga djur. Ni verkar haft en riktigt skön helg och delat med er av underbara tips på utflykter. Ha det så gott och kramar från 3 M

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem:)
    Så härligt du bor där längs grusvägen - precis som man ska bo (enligt mitt tycke, får jag väl tillägga)
    Underbara blommofoto i alla dessa sköna färger. Snart dax att plocka midsommarblommor till kransen, som ska pryda alla oss flickor:)

    Ja de tror jag de att kissen blev glad när ni kom hem. De e skönt de där, att alltid känna sig så välkommen hem.

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att katten blev glad!

    Grannen har en katt som liknar er väldigt mycke!

    Han heter Whisky, samma färg som er och liknar Whiskyfärg!

    Han blir också glad när jag kommer ut!

    Han har koll på mig!

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så härligt ni bor där borta i gläntan:))
    Det händer mycke nu i trädgården så det är bäst att njuta:)
    Så fick jag reda på vad det oranga blomman hette :))

    Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härlig bild på katten som slår kullerbytta.Ja,alla bilder j'ttefina,så somrigt.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  10. Men så underbar bilder jag hittade här!
    Ett fantastiskt landskap och ljuvliga blommor en mysig kissekatt och ett ljuvligt föl!
    Vilken idyll!

    SvaraRadera
  11. Hej! Jag tittade in på din blogg och fick syn på Sixten. Han är så lik en katt som försvann från mig för 5-6 år sedan, när kom han till er? /Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Josephine... vi har ju ingen aning var han kommer ifrån... men jag tror han kom hit för fyra år sedan... bor du i närheten?

      Radera
    2. Jag är uppvuxen i Berga, där bodde jag när jag hade Findus som han hette. Min mamma Ann-Charlotte bor fortfarande kvar där. Nu bor jag i Trälsäter :)

      Radera
  12. Vilka fina naturbilder du tagit. Och du verkar bo på rena landet. Så du har mycket natur omkring dig. Katten ser maffig ut.

    SvaraRadera
  13. Så vackert du har det när du kommer hem!! Å en ny söt granne dessutom...Skrattar gott när jag ser att er Sixten talar när ni kommer hem, här blir vi utskällda/jamade av kattdamerna, de tycker inte om när vi skaffar kattvakt och ger oss iväg...antingen så visar de sej inte på hela tiden eller också går de inte ut ur huset över huvudtaget. Det är väl största bekymret vi har när vi ger oss iväg på rull, vem som ska se till katterna och resten av huset...
    Men det är klart att våra vägar nån gång måste korsas, det får vi allt se till!!
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Så fin den rosa vallmon är inuti.
    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)