måndag 4 juni 2012

Handen på hjärtat...

Hur ärlig är du när någon frågar hur du mår?
Jag svarar alltid att jag mår bra, hur dåligt jag än mår... slentrianmässigt svarar jag "åh, tack, det är prima liv..."  men ibland mår man allt annat än bra... men man vill (vågar) inte visa sig svag...
 (... eller man och man - jag kan bara prata för mig själv) En dunderförkylning eller att det gör helvetiskt ont någonstans, det är det inte svårt att prata om om... 

... men ibland känner man sig så här...
Så är det då dags igen... kl. 07.00 i morgon ska Lasse vara på US... hm... lite tidigt när han först ska duscha och tvätta sig med de medskickade desinficerande svamparna och så har vi en bit att åka också. Håll tummarna för att det räcker med en "sprängning" den här gången :)

I lördags fick vi hjälp med den stora granen som föll i vintras...

Vad är det som låter? Måste nog gå och titta...
Skogsarbetaren...
... nästan klar...
Lite extrajobb - att släpa bort grenar från stigen...
Casper i blåbärsriset :)
Den här kan jag ta...
jag hjälper dig pappa :)
Blir det bra här farmor?
Så blev det lite till att trava... men först ska det sågar och klyvas...
PhotoScape heter gratisprogrammet, där man kan göra sånt här...

Ett djupt andetag
och så blåser jag
på maskrosbollen :)
... eller så kan man göra en sån här

"låda"
... eller en "antikbehandling"...
Kul att testa lite nytt :)
Söndagsmorgonen började hyfsat med sol, så då blev det förstås en tur i hemmaskogen...


... lite djungelkänsla...
Tror att vildsvinen är tillbaka... så här
ser det ut på många, många
platser i skogen nu...
Daggkåpa efter nattens regn...
Och så till sist en tur i trädgården...
Allra finaste clematisen har slagit ut
... myskmadran breder ut sig och doftar underbart :)
Gula som solen är mina vallmo, som blir fler för varje år...  
... och teveronikan är blå som himlen en sommardag :)
Ogräs - javisst men vackert :)
Ha det gott!


18 kommentarer:

  1. Det är så roligt att du vill dela med dig av allt det vackra du har runt omkring dig! Och tack för länken till 'det lilla roliga' :D

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ska genast försöka mig på att göra nåt kul i det programmet. Vi har också vildsvin inte långt från mig. De har t.o.m. varit inne i en av trädgårdarna. Hoppas de inte gillar min. Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ibland får man lov att säga "så där" eller "det kunde vara bättre", men det gäller inte dina foton!
    Ni kommer att finnas i mina tankar. Du får gärna höra av dig om du vill. Kram

    SvaraRadera
  5. Jo nog är de så, man svarar alltid man mår bra. De e nog en mänsklig teckmantel:)
    Jag ska hålla alla tummar o alla tår och allt jag finner att hålla i som ger tur för din Lasse i morgon!!Lovar.
    Underbara bilder - som alltid!
    Söta skogsarbetare hade du med:)
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Fina bilder..ska allt prova den där fotoleken jag med..Ja hoppas det går bra för din man i morn, det ¨är alltid nervöst inför ett ingrepp..
    Kram Karina

    SvaraRadera
  7. Fina bilder ! Vad än det är som ska ske i morgon så hoppas jag det går bra! Jag lever efter devisen - fråga aldrig någon hur han/hon mår om du inte har tid att lyssna på svaret.

    SvaraRadera
  8. Vilken bra hjälpreda sonen hade med sig i skogen. Ni har så många fina blommor i trädgården, vallmon lyser så grant.
    Håller tummarna för att allt går bra för Lasse imorgon.
    Kramizar

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder och roligt fotoprogram Du hittat!

    Självklart håller jag också tummarna för att ingreppet ska gå bra. måste vara jättenervöst...

    Och visst gör man så ibland. Drämmer till med att "Allt är finfint", när sanningen ligger ganska långt ifrån det egentligen. Ibland är det lixom "lättare"....

    Massa kramar till Er i dag då!!
    Moj

    SvaraRadera
  10. Ja tänk så rätt du har. Enda stället jag säger sanningen på är nog i min blogg annars mår jag alltid så där rätt hyfsat inget att klaga på typ...... (för att folk tycker jag mår dåligt jämnt och hittar på känns det som...knasigt men sant).

    Dina foton som alltid fantastiska. Och lycka till din man. Hoppas på det bästa. Fotoprogrammet måste jag förståss kolla....
    Kramar från ett SOLIGT norr

    SvaraRadera
  11. Hej! Fina bilder. Ja vi brukar säga som det är mår vi inte bra så säger vi det. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  12. Ja det är väl så att man håller skenet uppe för skulle man säga att man känner sig si och så så får man till svar att det syns då inte så fräsch som du ser ut.Jo jag tackar De skulle bara veta tänker jag.
    Underbara bilder allihop och det där programmet ser verkligen kul ut.
    Naturligt vis håller vi alla tummar vi har för det skall gå bra för din älskling.
    Di stackare Jag vet hur du känner nu när han skall in .
    Kramizzzar i massor på er båda,och hälsa mannen

    SvaraRadera
  13. Det är precis som du säger. Av slentrian så svarar man bra, hur dålig man än känner sig. Det är som om folk inte lyssnar på svaret när de frågat hur man mår. Har faktiskt testat ett par gånger att säga att man mår som ett utskitet äpple, men får aldrig någon respons. Har man dessutom flera kroniska sjukdomar som kanske inte alltid syns, är det ingen idè att säga något, för ingen fattar ändå, tyvärr. Klart de närmsta vännerna och familjen är ju en annan sak och de övriga är ju ointressant vad de tänker i alla fall. Nu hoppas vi att det går bra för Lasse med sprängningen och håller tummarna att det är den sista. Det är ju skönt ändå att de kan åtgärda sådana här saker så bra idag. Lycka till. Kul fotoprogram du hittat, ska faktiskt prova det. Som vanligt är dina bilder enastående och en fröjd att titta på. Ha nu en riktigt skön nationaldag och hoppas det blir lite värme. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  14. Nu är jag åter. Vilka fina bilder och vad duktig du är som kan få bilder att röra på sig.

    Det där med hur man svarar när någon frågar hur man mår - tror du att personen egentligen vill veta? Ofta inte, men man känner nog de som frågar av slentrian o ej vill veta o de som verkligen bryr sig.

    SvaraRadera
  15. Tänker på Er, hoppas det gått bra med Lasse idag.

    Kramiz

    SvaraRadera
  16. Det var första gången på Gotland. Mycket att se. ett väldigt säreget landskap, inte minst Fårö.
    Hade varit ännu härligare i solsken och litet varmare. Men då hade vi inte varit så ensamma troligen. Vilket var rätt skönt.

    SvaraRadera
  17. Hej igen!
    Hur går man in på FotoScape? Jag försökte men såg bara skor.

    SvaraRadera
  18. Ja, otrolig färg. Nästan inte naturlig. Tittade på PhotoScapesidan. Skulle jag nog inte klara, men nu hittade jag sidan iallafall. Fortsatt fin nationaldag!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.