onsdag 27 juni 2012

En syn för gudar...

 ... ja det måste vi ha varit, när vi kröp och ålade runt i gröngräset hemma hos fotokompisen Maria, när vår lilla fotoklubb hade sin månadsträff :)
För vem kan väl motstå de här?
Kvack, kvack...


Det här är bara tre av nästan hundra bilder på de små raringarna, men de är ganska lika allihop :)
Det finns massor med orkidéer borta i en av hagarna, sa Maria... och det går ju inte heller att motstå...
Massor med orkidéer som sagt - Jungfru Marie nycklar ska det vara...
I övrigt får bilderna tala för sig själva :)





Ha det gott!

26 kommentarer:

  1. Gulliga!!

    Tänk att alla unga är så söta, gäller såväl djur som människor!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder:)
    Ankungarna var såå söta.

    Önskar dig en fin sommar;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. haha!!! är det du som är Marias kompis jag såg dig allt på bilder hos henne. Maria är en fantastisk vän och fotograf.
    Ja du Anki världen är liten.Dina bilder är kanon de också. Visst sjutton är de sockersöta de små liven.
    Den första är ju för go när den gapar så.
    Ha det toppen Kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. Men så supergulliga! Man blir så glad när man ser dessa små! Finfina foton, ja även på orkidéerna!
    Tack för din kommentar, Anki
    och ha det så gott!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Men gud så söta! Och vilka vackra orkideér - inte verkar det regna heller ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Nej men ååh så underbara foto objekt!
    Helt fantastiska små gullungar!

    SvaraRadera
  7. Jisses vilka sötisar! När det blir så här kanonfina bilder kan det vara värt med lite akrobatik...
    Ha det gott i sommar!
    /SA

    SvaraRadera
  8. Vilka mysiga dunbollar! Klart man kan "åbäka" sig då! Orkidéerna är alltid fina blommor. Då kryper jag också gärna på knä. Ha dé!

    SvaraRadera
  9. Det var de värsta vilken härlig långpromenad du fick härom dagen, å va mycke skrot det växte där.
    Jisses vilka fina små ankungar, ja krypa omkring för dom å de fina blommorna förstår jag att du gjorde.
    Kramizar

    SvaraRadera
  10. Kära hjärtanes så ulligt sött!! Nog fasen skulle jag åla på backen allt..haha! Ofta har man ju en bild i huvet som man har sett någonstans..och så jagar man det ultimata..och glömmer bort att njuta av ögonblicket istället. Så funkar i alla fall jag..men jag jobbar på det..*ler*
    Vilken ära att få krypa omkring såna dunbollar...Nu blir jag äckligt avis..haha!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. Som alltid *inne* hos dig underbara bilder!
    //Anki

    SvaraRadera
  12. Men oj vilka söta! Man blir ju helt kär :) Vi har väldigt mycket fåglar och fågelungar av olika sorter vid en fågelsjö här i närheten och jag tänker jämt att jag ska fota. Men vi går mest dit när vi ska jogga, och då har vi ju inte kameran med...

    SvaraRadera
  13. Nu finns det Inlägg från Midsommar i Mariefred. När du nu följer min blogg så ska du ju kunna se vilka inlägg som jag lägger opp. / Janne

    SvaraRadera
  14. Å nu blir jag lite avundsjuk...***skrattar***, dels på att ha en egen liten fotoklubb med vänner och sen motiven!! Guuud så söta de är, skrev det till Maria också. Kan man annat än smälta för dessa små med nästan en lite kaxig uppsyn?? Förstår att det blev en lyckad dag, och orkidéer dessutom.
    Nu är man nästan förundrad när man tittar ut, kan det vara sant...jo då, solen lyser!!
    Ha en bra dag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Wow, dom var gudomligt söta! Jag älskar djur i - nästan - alla former och när dom är så små och gulliga är risken att man kommer hem med en bunt!

    SvaraRadera
  16. Så otroligt söta fotoobjekt! Barn och djur blir alltid så bra på bild.

    SvaraRadera
  17. Det var helt oemotståndliga de små dunbollarna. Ser lite kaxiga ut, och verkar inte vara ett dugg rädda. De kanske var vana fotomodeller? De där Orkidèerna finns ju i stora mängder på Öland, men tyvärr helt överblommade nu. Men där ser man vad moder natur kan ge oss, bara vi är rädda om det och tar vara på det. Visst är det underbart att få se. Visste inte att det fanns uppe hos er. Ha det så skönt. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  18. Oj vad roligt ni måste ha, i eran fotoklubb. Alltid lika härliga bilder. Mvh Spain

    SvaraRadera
  19. Åh så underbart söta !

    SvaraRadera
  20. Fina orkideer, men ankungarna tar ändå priset. De är verkligen jättegulliga.
    Hoppas det bli en fin tröja, när den kommer. Jag funderar också på att beställa eftersom jag inte kommer åt tyget.

    SvaraRadera
  21. Helt gudomligt söta är de små dunbollarna. Jungfru Marie nycklar är väl inte var dag man får chansen att fota dem. Kan tänka att det såg lite kul ut då ni kröp där med era kameror :)

    annika

    SvaraRadera
  22. Ljuvliga bilder! Ha en härlig sommar =))

    SvaraRadera
  23. Oh herre jösses vilka små godingar. Har full förståelse för Er gräskrälning - men visst vore den kul att se - ett gäng tjer som krälar omkring på en gräsmatta:):)

    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  24. Oh, vad jag längtar till sommarstugan när jag ser dina kantareller! Men vi åker inte dit förrän i mitten av nästa vecka.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  25. Alldeles alldeles underbara bilder och ungar och blommor... fantastiska bilder. Blir sååå avundsjuk. Ungarna är så söt att det är nästan overkligt. Kramisar till mäster fotografen!!

    SvaraRadera
  26. Hej! Om man kryper och tittar på marken så kan man finna många små djur och spännande saker. Ha en fin dag !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)