lördag 17 december 2011

Vadå jul snart?

Kan bara inte förstå... inte kan det väl vara jul om bara 7 dagar?!
Julkänslan vill inte alls infinna sig - inte alls - försöker och försöker - men näe...det funkar inte. Affärerna försöker också övertyga mig...

Tomten  på det stora varuhuset i staden har mycket att göra - i alla fall har han en lång önskelista...

Julchoklad...

Julmusik...

Fina julburkar...

... och tomtenissar

Hittade de här kökshanddukarna  - fina till jul, tänkte jag... men någon julkänsla får jag inte

Grått och trist ute - lite snö kanske vore bra... om inte annat så för julkänslan....

Trist var ordet...

Hönsen vid gården verkade inte heller ha någon julkänsla - snarare var de våryra och ville inte alls vara med på bild...
Våryra?

Dagen har ägnats åt julkort... ja, jag vet... de borde redan ha skickats - men så var det det här med julkänslan igen...





Nu snöar det i alla fall... kan man kanske hoppas på en vit jul?





5 kommentarer:

  1. Håller med dej...men i morse var det faktiskt lite mer jul ute...alldeles vitt när man vaknade. Fast jag ser på termometern att det blir nog inte långvarigt. Hinner nog inte ens ut med kameran.
    Här skrivs det julkort idag...skäms på mej!! Det är alltid likadant varje år, alltid i sista minuten. Jag som en gång i tiden jobbade på posten...
    Ha en skön fjärde advent!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag satt just och berättade för min man om dig, Anki, och så Lasse. Ja, sa min man, det var länge sedan. Men det tyckte inte jag, för jag tänkte på ett annat par, som också heter Anki och Lasse. Nu känner vi, eller känner till, 3 par "Anki och Lasse". Lite lustigt eller hur?

    SvaraRadera
  3. Hej Anki!
    Jag håller helt och fullt med dig, för det är precis samma visa här! Ingen julkänsla alls i år och bara mulet och grått - hela tiden!
    Såg faktiskt några miniminisnökorn idag, men det blev ju inget av dem så klart.
    Fina julkort du gjort!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vad fina julkort du gjort. Det sista var extra härligt! Ha dé gott!

    SvaraRadera
  5. Lite julstämning har jag känt idag, för idag "tomtade" jag, och juldukarna kom på plats.
    Snön kan vi vara förutan för i Skåne är det bara slask.
    Önskar dig en riktig fin och mysig jul!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)