onsdag 7 december 2011

Ni ska vara på T-gatan kl 16 idag för information...


... det gäller alla och det är obligatoriskt - så löd mailet när det dunsade ner i inkorgen på datorn före  8 i måndags morse.
Beskedet som kom var hårt... väldigt hårt! 
Spara, spara, spara!
Bara inom vår verksamhet fattas det 23 miljoner...
 Vår arbetsplats och våra arbetsuppgifter kommer att tas bort... hela AMÅ kommer att försvinna - sorgligt...

Så nu står man inför ett vägval... 


... åt vilket håll? 
Det känns lite tungt - trodde ju att jag hade ett "säkert" jobb fram till pension...

Tur att Casper och Ludvig kommer och muntrar upp - Casper som fyller 2 år på söndag... då blir det tårtkalas!





5 kommentarer:

  1. Så där stod jag för 4 år sedan också. Siktade själv på pension efter 24 år på samma trivsamma arbetsplatts, nu stor pappersmaskinen på Sumatra och tuffar in slanten. Och nu klyvdes nuvarande arbetsplatts i tre delar. Men som en Roadracing förare skrev i sin bok för x antal år sedan: The Show Must Go on.

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!
    Tråkigt att höra! Tyvärr finns det nog inga säkra jobb längre någonstans! Maken blev av med sitt för två år sedan, efter att ha jobbat på samma arbetsplats i 32 år! Han var inte ensam om att få gå, när det skulle samorganiseras och slimmas på tidningen! Och därmed försvann mina chanser till fler vikariat där också!
    Hoppas det löser sig för dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Näää! :( Fy tusan!
    Hoppas verkligen det ordnar sig för dig vännen! Mina varmaste kramar!!!
    /Sofia

    SvaraRadera
  4. Usch...sånt här vill man inte uppleva, och absolut inte i vår ålder!! Lagom till jul dessutom...Samma hände mej 2009, hade aldrig tidigare varit arbetslös. Men, för mej blev det en vändning efter en djupdykning, jag som aldrig suttit på skolbänken tidigare läste till undersköterska, och ja...på den vägen är det. Inget fast jobb än, men inom vården finns det i alla fall vikjobb. Så när det ser som mörkast ut kan det skönjas ljus i horisonten. Jag hoppas verkligen att det händer ett under för din del, håller alla tummar jag har!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är tuffa tider, för en del....som Per Gessle uttrycker sig. Hoppas att du har möjlighet att göra ett vägval som du är nöjd med.
    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)