tisdag 27 december 2011

Hoppsan... är julen redan slut?

När jag äntligen började känna att julen är här - ja, då är den över!
En väldans bra jul blev det i alla fall.
 Julafton i Ugglebo blev precis som en julafton ska vara -  med härligt julbord på eftermiddagen, Kalle Anka på TV och framåt kvällen risgrynsgröt och tomtebesök...

Oj så mycket folk
Ludvig tar det lugnt...
Vad kan det vara?
Ludvig i farbror Basses knä - coola killar...
Trött Ludvig somnade i soffan...
Storebror hittade godisskålen och kunde knappast slita sig...
En härlig julafton blev det, men oj så trötta vi "gamlingar" blev...
skönt med en vilodag på juldagen.
Det var den här julen  - idag var det tänkt att yngsta sonen med sambo och prickiga hunden skulle komma, men p.g.a. halsont (inte min hals), så skjuter vi på det ett par dagar... 
Nu ska jag njuta av mina semesterdagar...

och snart är det nytt år.

5 kommentarer:

  1. Så trevliga bilder från din jul!! Många små godingar du haft omkring dej ser jag!! Å visst är julen barnens högtid. Tycker det är så roligt när de är i gränslandet med tomten, finns han eller finns han inte...??!! Eller som en liten släkting till oss sa till sin mamma kvällen innan julafton..."mamma, berätta inte hur det är med tomten förrän jag är tio år, jag vill ju tro att han finns...", så gulligt!!
    Vi klarade oss nog rättså bra från Dagmar också, strömlöst natten till annandagen och lite grenar och kvistar blåste ned, annars tror jag det mesta finns kvar i trädgården.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det glädjer mig att du haft en bra jul med nära och kära! Kan inte annat än att hålla med dig om att när man fick julkänslan var det dags att gå till jobbet igen...kändes lite snopet men nu ser jag fram mot 2012...det kan ju inte bli värre än vad 2011 var!? ;)
    Kram till dig!!
    //Sivan

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder, du tagit på er skogspromenad! Ja de andra är bra också. Tur att stormen inte blev så hemsk här nere. Det räcker med strömlöst några timmar. Ha en bra fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Tack för din titt in hos mig, önskar dig en skön avslutning på året.
    Vad trevligt med en ny blogg om dittan och dattan men oxå husbilsliv.....Kikar in igen:)

    Leena

    SvaraRadera
  5. Gulliga bilder på barnbarn!
    Och fina bilder på svampar och lav!
    Förr på 50-60 talet, så gick jag i naturen med näsa rakt fram.
    På 70-talet blev jag mulleledare, och då var näsa neråt.
    På 90-talet blev jag ornitolog, så nu pekar näsan uppåt!
    God Fortsättning på julen, och Gott Nytt År!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)