söndag 6 november 2011

Fototrissdebut

För allra första gången är jag med i en av alla dessa fotoutmaningar som finns... nämligen den här

FOTOTRISS


Utmaningen  i veckans fototriss, (nr 156) är "Så här ser det ut där jag är" och de här motiven valde jag.

Nu behöver jag ju inte gå så långt för att hitta motiv, utan jag nöjde mig med att vara kvar på tomten.

På väg upp till vedbon låg de här löven...

 bredvid stigen en liten bit längre ner mot skogen hittade jag en fin frostvaxskivling...

och ogräs är ju också vackert!
Ja - det är så det såg ut igår när jag tog bilderna och så här ser det nog ut idag också...

17 kommentarer:

  1. Tänk så mycket vackert det finns i en höstträdgård! Speciellt om man vandrar nära marken!

    SvaraRadera
  2. Väldigt snygga bilder i din triss. Det finns faktiskt mycket fint kvar, även denna årstid.

    SvaraRadera
  3. Än lever det ute :-) Fina bilder !

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från din höstträdgård!
    Svampen såg nästan ut som en halv citronskiva och blomman är fortfarande så vacker!
    Ha en fin söndag!
    /Pia

    SvaraRadera
  5. Vackert fångad triss till temat! Ibland behöver man inte gå långt bara ögonen är öppnade ;)

    SvaraRadera
  6. Snygga bilder!! Sen blir jag ju så rackarns imponerad av dina kunskaper när det gäller svamp...Ogräset är helt otroligt vackert dessutom!! Så nu fick du full pott med andra ord!!
    Ja du, så här i efterhand kan man ju skratta åt det här med elektronisk musskrämma...det talar väl om lite också hur desperat jag är när det gäller att hålla huset musfritt...*skrattar*!! Får väl skaffa fler katter, men lillprinsen är ju som bekant inte särskilt förtjust i dom...
    Ha´det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. en jättesnygg och höstig triss!

    SvaraRadera
  8. Fina fotoobjekt du har i din trädgård. Gillar svampen o ditt "ogräs"

    SvaraRadera
  9. Fint när man inte behöver gå så långt för att ta bilder.. finfina foton blev det ju .. Skåne Vånga .. ?
    I Mitt Skåneland så har det varit riktigt mulo gråväder idag.. därför så..

    SvaraRadera
  10. Vackra makrobilder, ja inte känns det som november.

    SvaraRadera
  11. Ack, så fina bilder. Vad har du för objektiv?

    SvaraRadera
  12. Tack! Välkommen till fototriss förresten!!

    SvaraRadera
  13. Inte dumt att ha så mycket vackert på sin tomt och fina bilder blev det.

    SvaraRadera
  14. Förbaskad bra kamera. Var rädd om den.

    SvaraRadera
  15. Ja, det går att hitta fina motiv i närmiljön med om man bara tittar efter. Det blev en fin triss.

    SvaraRadera
  16. Så underbara foton du skapar - har läst lite mer på bloggen.
    Svampen här är ju riktigt läcker med sin lilla insekt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.