söndag 13 november 2011

Fars dag...


... ja det är det ju  idag - och det är väl kanske inte fel att ha en så´n dag... men...
jag är lite kluven till alla dessa olika dagar. Tycker att det mest är köpmännens dagar - och ska det verkligen behövas en särskild dag för att uppskatta sin far... om han nu är värd det. 
För så är det... alla farsor är inte bra farsor... 

I går var det lördag och morgonen var kylig, isig och grå... SMHI lovade bättring fram på dagen...
Hade förstås lilla kameran i fickan när jag gick för att hämta tidningen... och som vanligt hann jag inte långt innan det första motivet dök upp...





Riktigt grå dag

Frusna pärlor...

... och  "änglahår"...

Kan bara konstatera - SMHI hade fel... igen... det blev ingen sol - inte på hela dagen...
Jag var in till Skärblacka för att handla lite och när jag åkte hem, passerade jag skylten ner till Mårängen... inte ett dugg lockande - varken med bad eller camping...


Det var inte vilken lördag som helst - utan det var också "Arkivens Dag" - åtminstone här i hemma-kommunen. 
På hemvägen passade jag på att stanna till vid Vånga Hembygdsgård, där det finns ett  väldigt fint lokalt arkiv, med massor av intressant läsning och trevliga människor... och så bjöds det på kaffe och nygräddade våfflor... mums!


Men idag är det som sagt Fars dag... och här finns en far som verkligen är värd att firas... och om bara några timmar kommer huset att vara fullt...
Och vädret då? Fortfarande grått och disigt, men SMHI har lovat lite sol på e.m.... ja, ja, vi får väl se hur det blir med det...

4 kommentarer:

  1. Ja...å fel hade SMHI även denna dag, åtminstone här över Närkeslätten!!
    Fina bilder du fått till trots brist på sol och vackert väder, själv har jag inte hunnit ut med kameran idag. Först jobb och sen fika, man måste ju visa sin uppskattning till mannen i huset även om han inte är far till mina barn!! Inte alltid bara blodsband som räknas.
    Ha en skön eftermiddag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara foton du fångat i dimman. Vattendroppar eller isdroppar är fina. Kortet på hembyggdsgården var också stämningsfull, det faluröd med dimma/dis.
    Kommentar till ditt inlägg hos mig. Den målade porten finns på det "nya" huset. Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina spindelnät och droppar du hittat!
    Det är verkligen vackert med fruset vatten!

    Vi firade en av sönerna som fyllde 25 år på Fars dag istället! Är inte så mycket för sådana där köpmännens dagar heller!
    Ha en fin vecka, Anki!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Supervackra, dimmiga, frostiga bilder. Apropå kombinationen dimma och löften om sol så här under vinterhalvåret. Om dimman är för tät orkar inte solen värma upp vattendropparna så mycket att de dunstar. Väldigt svårbedömt, lokalt kan dimman vara tätare och där händer inget, medan man ett par kilometer därifrån kan ha strålande sol senare på dagen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)