söndag 20 november 2011

Än blommar det...

Ja, tänk - vi är långt inne i november och fortfarande blommar det!
Trotsade hostan och gick ut en stund i det fina lördagsvädret...

Bellisarna blommar i gräsmattan...
Maskrosorna  också...

Borstnejlikan ser lite sliten ut, men blommar fortfarande
Julrosen överraskade mig...

... den är visst också lite vilsen med årstiderna


Var så, av nöden tvungen att åka ner till samhället för att proviantera - stannade till vid Mårängen och gick en liten runda. Vädret var underbart, +10 grader och solsken...

Tog stigen utefter Orgaån...

Stannade till vid udden

Följde stigen runt...
Stannade en stund i solen vid badplatsen


På e.m. gick jag en kort skogspromenad

Fortfarande en del svamp också, som den här spindelskivlingen, tror det är en rynkspindling
Jordstjärnan jag hittade för några veckor sedan är fortfarande fräsch

Plockade en del mossa till kommande behov - och några fina vedmusslingar som blir hållbara dekorationssvampar

Kantareller, trattkantareller och några frostvaxingar blev till god svampsås


2 kommentarer:

  1. Det är en märklig tid vi lever i...maskrosor långt in i november!! sen slår det mej när jag ser dina bilder, julrosor...dem petade jag ned i våras, de som ja hade inne över julen, men var sjutton har dom tagit vägen?? Är det sorken (honom skyller jag ofta på...) eller överlevde de inte chocken att komma ut?
    Verkligen fina bilder du bjuder på, det är bara att njuta!!
    Hoppas förkylningen ger sej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anki!
    Så många fina bilder du visar här! Märklig höst vi har i år, med så många blommor än. Fast hos oss är nog det mesta borta nu.
    Den där jordstjärnan är ju för läcker, ser ut som något från - yttre rymden! :)
    Hmm, får kanske kolla så inte min julros blommar den med!

    Ha en fin vecka du med!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)