söndag 4 september 2011

Puh... vilken energi...

... jo vi - farmor och farfar var barnvakt igår, när Calle var hos Lina och Ludvig hela da´n. När kvällen kom då fullkomligt stupade jag i säng - det märks att man inte är van att ha hand om ett tvåårigt (snart) energiknippe... det blir inte många  eller långa stunder att hämta andan på - men samtidigt är han världens goaste unge. 
Vi började med en promenad...

Först en tur i vagnen...

... sen köra vagnen själv - nära diket ibland

och så upp i vagnen igen...
... hälsade på hästarna
... mera hästar

... tittade på fåren
... och vinbergssnäckan - den va´ kul

... och en härlig vattenpöl - som gjord att kasta småsten i...

... och så en tur på farfars traktor
Efter lunch somnade han en stund och farmor fick en stund över för lite annat...

Och så lite trädgårdsbilder...

Rudbeckiorna strävar mot skyn...

Vindruvorna mognar...

... liksom tomaterna

En av favoritfuchsiorna blommar fortfarande

Grässtrå på sista versen...

... snart överblommade tistlar (ja, jag vet - de ska inte vara i trädgården...)
... och johannesört

Gott om nypon i år


Tagetes, en blomma som numer finns i olika färger och former - väldigt användbar och hållbar...

mera tagetes

Ringdans på solrosen...

... och nu är väl hösten på gång... det tycker i alla fall höstkrokusen...
Nu ska jag till svampskogen - det är ju "Svampens dag" idag. :)

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilka fina bilder! Ja visst är hösten på här det märks i naturen och idag är det vanlig temperatur med inslag av regn. Tack för titten på min blogg.

    SvaraRadera
  2. HejANki
    Tack för dina rader i min gästbok,och för att du tyckte om mina bilder.
    Helt underbara bilder här,säkert att du bara är amatör?:).Helt fantastiska,ska kolla vidare,när jag signerat här.Väldigt fin blogg.Det har inte blivit så mycket ute,för vi har bara regn nu för tiden,tråkigt.Önskar en fortsatt fin Tisdag,och jag kommer tillbaka.kram

    SvaraRadera
  3. Det var många fina bilder du fått samlat här, alla är lika härliga.
    Någon sådan röd tagetes har jag inte, den såg fin ut!
    Förstår att det tar på krafterna att passa barnbarn, man glömmer ju snabbt hur det var. :)
    Tack för din kommentar hos mig!
    Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)