lördag 10 september 2011

Friskvård - kompetensutveckling...

... ja, så hette det visst - och fredagen blev en härlig dag i svampskogen.
Ibland är det inte så dumt att vara kommunalanställd :)
En favorit i repris... vi gjorde så här för ett år sedan och hade lika fint väder då... 


Utanför jobbet fredag morgon... idel glada miner...
Vi pratade och hade väldigt trevligt i bilen - så trevligt att jag missade avfarten... och vi fick åka en bit för att kunna vända... och kommer man från andra hållet, så blir allt bakvänt och jag höll på att missa avfarten igen... svängde och kände inte igen mig... och ändå var det inte ens en vecka sedan jag åkte där... nåja det var rätt och vi kom fram i god tid.
Vi var inte först på plats, men de som kom före oss hade intagit badbryggan och njöt av morgonsolen.

Samling i solen...
 Medan vi inväntade de sista tog vi lite fika vid sjön.

Frukostfika
 Sen blev det ett par timmar i skogen och alla som ville kunde utan problem fylla sina korgar...

Gott om svamp
 Lunch fixade vi uppe vid grillplatsen... 

På grillen - lunchkorv...
Efter lite genomgång av svampkorgar, en minisvamputställning och lite artkunskap... så gick några ytterligare ett varv i skogen, några rensade svamp och resten, ja vi bara njöt vi av det sköna vädret...


2 kommentarer:

  1. Åh va härligt ni ser ut att ha haft det! Avis, hade såååå gärna varit med!
    Men det är ni värda, att få komma ut lite i friska luften och inte bara sitta i "dammiga arkivet". ;)

    Hur går det för farmors nya guldklimp och hans familj?

    Tack för dina fina inlägg i min blogg, de gör mig så glad! :D
    KRAM Sofia

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det såg ut och fina bilder fick du!
    Ni måste haft en jättefin dag!
    Än har vi inte lika mycket löv i backen, men den är väl snart här också - hösten!

    Tack för din kommentar hos mig, Anki!
    Ha en fortsatt fin helg, du med!
    /Pia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)