lördagen den 24:e mars 2012

Hundra tankar...

... minst!
 De mal och snurrar i mitt huvud - och jag kan inte sova ...
Önskar jag kunde dela Lasses smärta... önskar att han inte ska behöva ha så j..la ont! Stopp i blodcirkulationen i benet igen, såret på foten som inte vill läka, det svullna, vätskefyllda benet... h..vete! Ny operation... kanske går det med en ballongsprängning den här gången... sist var han uppskuren från vristen till ljumsken - f..n också!
Så nu väntar han på en operationstid - hoppas det blir snart! 

Har suttit här vid köksbordet sen kl. 4 och kan inte ens samla tankarna till ett vettigt blogginlägg... har besökt mina bloggvänner och surfat runt lite oplanerat - väder, nyheter - men kan inte koncentrera mig...

Borde glädja mig åt det vackra vårvädret, åt blommorna, åt fåglarna... men just nu går det bara inte...

Förresten - fick en inbjudan...

... med fel förnamn...
... och på kuvertet var det fel förnamn och felstavat efternamn. Tänk att de inte ens vet vad man heter!
Nej tack, svarade jag... inte intresserad... spara era jä..la pengar... kommunen behöver dem nog till något bättre än till utköpta, avskedade f.d. anställda. (ja det sista skrev jag förstås inte - lite uppfostran har man ju)
Oj så negativt allt blev... 
... nu är ju en ny dag och solen ska visst fortsätta skina, så det är bara att bita ihop och se glad ut :)

Avslutar med några bilder från igår... 

första scillan...
aklejan, morgonfuktig i soluppgång...
... och den illgröna bladspindeln, som tillhör släktet jättekrabbspindlar fick en ofrivillig dusch
 när jag tvättade växthuset 

Nu ska jag lyssna på Naturmogon... veckans bästa radioprogram :)

Ha en bra dag!



10 kommentarer:

  1. Låter inte kul alls....hoppas du kan finna lite glädje och tröst i naturen för den är verkligen underbar nu! och solen skiner idag också.
    Min gubbe ska just fräsa mitt trädgårdsland och sen sak det sås gödning på raps och råg och jag ska skjutsa dotterne till tåget i linköping. Lycka till med inventeringen, jag var ute i början av veckan men då var det lite tidigt.
    Ha en skön helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Stackas din Lasse o stackas dig. Sånt där är inte kul, hoppas de kan hjälpa honom o få han bra o pigg inför sommaren. Ibland är livet tufft. Lämnar en hög strykekramar med hopp om att de kan hjälpa dig hålla humöret o kraften upp. Var rädda om Er. Go helg.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Tänker på er och hoppas innerligt att det ordnar sig till det bästa!

    Hälsan kan aldrig nog värderas!

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Näe...det är svårt att glädja sej åt saker och ting när ens närmaste har ont och man vet vad det innebär med alla turer till sjukhus och läkare. Allt går inte att bota med lite alvedon. Våren är en tid då man ska vara bekymmersfri och bara njuta, om man fick välja.
    Är det inte på snudd till smaklöst att skicka ut en inbjudan till middag efter att man blivit uppsagd?? Skulle ha reagerat precis som du, och kanske till och med skrivit ned det i svaret...
    Extra stora varma kramar till dej vännen!!

    SvaraRadera
  5. Det låter jobbigt och tråkigt med din man, men det är väl just då man ska vara positiv och tänka att det kan bara bli bättre nu. Men hur lätt är det???? Önskar er båda lycka till.

    Du glädjer mig med dina härliga vårbilder. Här går det sakta men säkert framåt.

    Kramar om dig

    SvaraRadera
  6. Kan vara skönt att få ösa ur sig lite av det negativa man känner.Hoppas att det ordar upp sig för din Lasse och ni båda kan njuta av att sommaren är på väg.
    önskar en skön vecka..

    SvaraRadera
  7. Hej! Det är ett elände att ha olika sjukdomar och åkommor. Hoppas det går bra. Ta en sak i taget. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  8. Förstår din oro men hoppas allt blir bra till slut.
    Önskar dig en fin dag/kramen

    SvaraRadera
  9. Jag känner med dig. Maktlöshet och oro i ett enda sammelsurium, därtill kommunens plumphet.
    Du får gärna ringa om du vill. Kramar

    SvaraRadera
  10. Smyger in - blir lite orolig när de är så tyst här, flera dagar. Hoppas allt är bra med Lasse o med Dig.

    Kramiz

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du tar dig tid och skriver en liten kommentar :)

Om du inte har Google-konto så kan du kommentera genom att välja "Namn/Webbadress" eller som "Anonym" (men skriv i kommentaren vem du är då istället)

Coccinellidae Lady Bug